čtvrtek 7. srpna 2008

Aurelius Augustinus píše o obci Boží

Některé argumenty jsou mnohem starší, než by se dalo čekat.

Nemá se uvažovat o nekonečných časových rozměrech před světem, zrovna jako ani o nekonečných rozměrech místních mimi svět, jelikož právě jako před ním žádných časů nebylo, tak ani mimo něj není žádných míst.

Aurelius Augustinus - O obci Boží

Další známý citát následuje.

Jednak jsem, jednak víme, že jsem, a jednak to bytí i vědění milujeme. Leč v těchto třech bodech, které jsem uvedl, nás neuvádí v omyl žádný klam, podobná pravdě. Jich se totiž nedotýkáme žádným tělesným smyslem, jako věcí vnějších (...). Při těchto pravdách není se co bát argumentování akademiků: „Což jestliže se mýlíš?“ Neboť mýlím-li se, jsem. (...) Právě jako vím, že jsem, tak vím právě to, že to vím.

Aurelius Augustinus - O obci Boží

Žádné komentáře: